Louwman & Parqui
Lees de visie, missie en filosofie van Lexus in Nederland.
Lees de visie, missie en filosofie van Lexus in Nederland.
In 1990 werd vervolgens het importschap van Lexus ter hand genomen. In het begin was dit met maar één model, de LS 400. Het eerste jaar worden hiervan 16 exemplaren verkocht. In 1993 werd vervolgens de door Giugiaro ontworpen GS 300 geïntroduceerd, waarna het modellen programma in 1999 werd uitgebreid met de IS 200 en in 2000 met de RX 300.
In juli 1981 werd Louwman & Parqui, dat inmiddels gevestigd was in Leidschendam, verplaatst naar Raamsdonksveer. Op het industrieterrein "Dombosch", pal aan de A27, werd op 30 hectare grond een nieuw opvallend bedrijfscomplex in gebruik genomen. Voor het hoofdkantoor en de centrale showroom werd de koepel of "Dome" gekozen. De auto staat in het bedrijf centraal en dit kan, in de visie van Evert Louwman, alleen in een ruimte zonder pilaren. De kantoren van de diverse afdelingen zijn rondom het centrum gegroepeerd.
Lexus visie: het meest vooruitstrevende premium automerk zijn, dat van al haar klanten en prospects in Nederland merkambassadeurs maakt. Louwman & Parqui is van mening dat onderstaande missies alleen gerealiseerd kunnen worden door een combinatie van teamgeest, motivatie en kwaliteit van al onze medewerkers.
Terwijl TQM inmiddels als 'een manier van denken en van werken' bij Louwman & Parqui is ingeburgerd, blijven Kaizen én Kwaliteit een rode draad voor het realiseren van onze missies en doelstellingen. Dit streven betekent ook dat wij investeren in de ontwikkeling van mensen en systemen. Ter ondersteuning van de realisatie van genoemde missies heeft Louwman & Parqui een managementsysteem ingericht dat voldoet aan de eisen van de normen NEN-EN-ISO 9001 en NEN-EN-ISO 14001 en als zodanig gecertificeerd is door TÜV Nederland QA B.
De distributie van auto's vindt plaats vanuit Zeebrugge (B). De distributie van onderdelen vanuit Diest (B) en deels door een aparte onderneming Louwman Logistics B.V., gevestigd op het terrein van Louwman & Parqui.
Bedrijfsfilosofie
Beknopt weergegeven is de bedrijfsfilosofie van Louwman & Parqui het bieden van een perfecte kwaliteit, klanten langdurig tevreden houden, samenwerken in een homogene, harmonieuze organisatie en een bedrijfsresultaat realiseren dat continuïteit garandeert. Natuurlijk spelen ook meer begrippen een belangrijke rol. Zoals service, betrouwbaarheid, traditie, liefde voor auto's en zorgvuldig zakendoen.
Particuliere auto-importeur
Louwman & Parqui is een van de weinige nog particuliere auto-importeurs. Voor importeur moet overigens tegenwoordig gelezen worden: Nationale Marketing & Sales Organisatie. Het importeren gebeurt immers, sinds de invoering van de Europese Unie, centraal door Lexus vanuit Brussel.
De kernactiviteiten van Louwman & Parqui zijn: