De voordelen
- Volledig online proces
- Niet meer op zoek naar losse papieren en documenten
- Uw gegevens zijn altijd actueel en correct
- Snel, makkelijk én veilig
Met het digitale aanvraagproces kunt u snel, makkelijk én veilig uw aanvraag voor een private lease doorlopen en gegevens aanleveren met DigiD. Zo weet u snel waar u aan toe bent. U kunt het proces zowel thuis als bij de dealer in de showroom doorlopen, wat bij u het beste past.
Ockto (Opens in new window) is een door de overheid goedgekeurde service waarmee u veilig financiële gegevens kunt ophalen en verzenden. Via een beveiligde verbinding worden deze gegevens overgedragen aan Lexus Financial Services en niet door Ockto opgeslagen. Deze manier van gegevens ophalen wordt veel gebruikt door banken en hypotheekverstrekkers.
1. Maak een account aan in de Mijn Contract-omgeving
Nadat u de aanvraag hebt ingediend, ontvangt u een e-mail van Lexus Financial Services met een uitnodiging om een account aan te maken in de Mijn Contract-omgeving. Dit is uw persoonlijke digitale omgeving. Hierin staat informatie over uw aanvraag, de auto én hier levert u de vereiste gegevens aan om uw aanvraag af te ronden.
2. Aanvraag starten
In de Mijn Contract-omgeving (Opens in new window) kiest u voor het digitaal aanleveren van uw gegevens om verder te gaan met uw aanvraag.
3. Gegevens aanleveren
Scan de QR-code en download de Ockto-app met uw smartphone of tablet en log in met uw DigiD-gebruikersnaam en -wachtwoord. Via Ockto logt u met DigiD in bij verschillende (overheids)instanties om de vereiste persoonlijke en financiële gegevens op te halen. Dit gebeurt via de Ockto-app en niet direct via de DigiD-app. Doet u de aanvraag samen met uw partner? Dan moet ook de partner gegevens aanleveren via Ockto met behulp van DigiD.
4. Beoordeling gegevens
Zodra u de gegevens hebt opgehaald en met ons hebt gedeeld, wordt een besluit genomen over uw aanvraag. U ziet direct de uitkomst van uw aanvraag en ontvangt daarover een e-mail. De mogelijke uitkomsten zijn:
5. Contract ondertekenen
Als uw aanvraag is goedgekeurd, tekent u digitaal uw contract in de Mijn Contract-omgeving. Dit doet u met behulp van iDIN via de Mobiel Bankieren app. Als uw contract klaarstaat om te ondertekenen, ontvangt u een bericht per e-mail.
iDIN
Documenten en contracten voor een lening of private lease moeten worden ondertekend. Dit kan ook digitaal. Met uw Mobiel Bankieren app ondertekent u het document via iDIN (Opens in new window). Er worden met iDIN geen bankgegevens verstuurd. Door met iDIN te ondertekenen bevestigt u uw identiteit.
Om uw aanvraag te beoordelen, hebben we gegevens nodig. We vragen eenmalig inzicht in de betaalrekening waarop salaris of ander inkomen wordt gestort, evenals de woonlasten. Deze kunnen afkomstig zijn van verschillende rekeningen bij diverse banken. We hebben geen gegevens nodig van spaar- en/of beleggingsrekeningen.
U kunt uw gegevens op twee manieren aanleveren: via Ockto, de digitale route, of door uw documenten handmatig te uploaden in de Mijn Contract-omgeving. Ongeacht de route die u kiest, vragen we u om de belangrijkste inkomsten en structurele lasten te delen.
Als u ervoor kiest om uw gegevens handmatig te uploaden, vragen we u om 3 rekeningafschriften te delen. Via Ockto krijgen we eenmalig inzicht in uw gegevens, waarbij alleen de vereiste informatie wordt gedeeld voor het beoordelen van uw aanvraag. Dit betreft uw inkomen en uw vaste lasten, zoals huur/hypotheek, eventuele aflossingen van studieschulden, of maandelijkse alimentatie.
Er wordt geen informatie opgeslagen door Ockto. Zodra u de informatie hebt doorgegeven aan Lexus Financial Services, blijft er geen informatie bewaard op het Ockto platform. Ook als Ockto wordt afgesloten, wordt alle informatie uit het Ockto platform direct verwijderd.
Ockto vraagt na uw toestemming (financiële) gegevens op bij verschillende (overheids)instanties. Met deze informatie kan (label) Financial Services een financieel profiel van uw huishouden maken.
Bent u gehuwd, geregistreerd partner of samenwonend? Dan heeft u de keuze om samen met uw partner de aanvraag in te dienen. U bent hiertoe niet verplicht. Het kan verstandig zijn om de aanvraag direct samen met uw partner in te dienen, omdat in de financiële toetsing dan rekening wordt gehouden met beide inkomens. Dit vergroot de kans op een positieve beoordeling van de aanvraag. Wel worden jullie dan beiden geregistreerd bij het BKR.
Kiest u er in eerste instantie voor om uw aanvraag alleen in te dienen en wordt vastgesteld dat het op basis van alleen uw inkomen niet mogelijk is om u een leasecontract aan te bieden, dan heeft u altijd de mogelijkheid om uw aanvraag alsnog samen met uw partner in te dienen. U moet uw aanvraag dan echter wel volledig opnieuw opstarten.
Als u de aanvraag samen met uw partner doet, wordt uw partner gevraagd dezelfde gegevens te delen.
U kunt uw DigiD-gebruikersnaam niet opvragen of wijzigen. Wijzigen kan alleen als u een nieuwe DigiD aanvraagt.
Heeft u een geactiveerde DigiD en wilt u uw huidige wachtwoord wijzigen?
1. Log in via mijn.digid.nl (Opens in new window).
2. Klik op “Wachtwoord wijzigen”.
3. Vul uw oude wachtwoord in en vul daarna uw nieuwe wachtwoord in.