loading content

LEXUS NX

GEMAAKT OM TE GENIETEN

Alles aan de nieuwe Lexus NX ademt opwindend rijplezier. Hij onderscheidt zich met een krachtig design, een fraai gedetailleerde Lexus-grille en een breed voorkomen dat wordt geaccentueerd door zijn elegante achterlicht en imposante 20” velgen. Deze premium compacte SUV is nu ook leverbaar in een avontuurlijke Overtrail uitvoering. In het interieur van de NX geniet u van het ambachtelijke vakmanschap van onze Takumi, met moderne details als een groot 14” HD touchscreen en een nieuw digitaal instrumentarium. Maak een proefrit met de NX 350h Hybrid of de NX 450h+ Plug-in Hybrid. En ontdek een nieuwe norm in elektrificatie.

arrow right
arrow left
  • Lexus NX geparkeerd voor een gebouw

    ONDERSCHEIDENDE PREMIUM SUV

    Met zijn even elegant als dynamisch gelijnde carrosserie stelt de NX een nieuwe norm in elektrificatie.

  • 3 egparkeerde Lexus NX

    ERVAAR DE SENSATIE VAN HYBRIDE ELECTRIFICATIE

    NX 350h Hybrid van de vierde generatie of NX 450h+ Plug-in Hybrid met vlijmscherpe rijeigenschappen.

  • Twee mensen in een Lexus NX

    HANDGEMAAKTE KWALITEIT VAN LEXUS

    In de op de bestuurder gerichte 'Tazuna' cockpit kunt u zich volledig op de weg concentreren, en tegelijkertijd genieten van het pure vakmanschap van onze Takumi ambachtslieden.

  • Lexus NX bestuurders-cockpit

    SLIMMERE INTERFACE

    Een nieuw digitaal instrumentarium en een groot 14" Lexus Link Multimedia touchscreen onderstrepen het vooruitstrevende karakter van de auto.

  • Lexus NX wordt opgeladen met een laadbox

    REVOLUTIONAIRE ELECTRIFIED HYBRIDE TECHNOLOGIE

    De NX 350h met zijn hybride aandrijflijn van de vierde generatie biedt meer vermogen en efficiency, terwijl de NX 450h+ nieuwe normen stelt voor plug-in hybrides.

  • Een bestuurder in zijn Lexus NX

    DOOR LUXE OMRINGD

    Het interieur van de NX is perfect om te genieten van het Mark Levinson® Premium Surround Sound System met 17 luidsprekers, terwijl de S-Flow klimaatcontrole uw comfort verhoogt.

  • Lexus NX stuurwiel

    RIJDEN MET VERTROUWEN

    Met het nieuwste Lexus Safety System + voelt het alsof u een persoonlijke co-piloot heeft. Het Pre-Collision System detecteert nu overdag motorfietsen en ziet voetgangers in het donker.

  • Lexus NX e-Latch deurhendel

    VEILIG IN DE STAD

    De NX heeft nu Safe Exit Assist, een functie die voorkomt dat u of uw passagiers de portieren openen als er van achteren een auto of fietser nadert.

Forced client side injection based on cached strategy

POST https://aph-webcarconfig.lexus-europe.com/v1/grade-selector/nl/nl?modelId=0323fb5f-9bfa-4c22-92ac-fb637f84c451&path=customize%252F0323fb5f-9bfa-4c22-92ac-fb637f84c451%252F08917800-9a6f-45de-a00c-b777af4121a1

VEELGESTELDE VRAGEN

  1. Alles

Ja. Als hybride en plug-in hybride.

VOLLEDIG ELEKTRISCH BIJ LAGERE SNELHEDEN

Na het wegrijden accelereert de Lexus NX 350h met de elektromotor op de vooras (en een tweede elektromotor achter op uitvoeringen met All-Wheel Drive), waarbij de aandrijflijn gebruikmaakt van energie uit de batterij. De auto rijdt tot dit punt vrijwel geruisloos, zonder brandstofverbruik of schadelijke emissies uit de uitlaat.

 

VRIJWEL GERUISLOOS OP KRUISSNELHEID

Een hybride van Lexus rijdt soepel en ontspannen. Bij hogere snelheden treedt de soepele 2,5 liter benzinemotor geruisloos in werking, waarbij de elektromotor(en) extra vermogen levert als dat nodig is. Heeft u eenmaal uw kruissnelheid bereikt, dan kan het overtollige motorvermogen worden aangesproken om de hybride batterij op te laden. Door de vrijwel perfecte verdeling van de beschikbare energiebronnen blinkt de NX 350h uit in puur rijplezier - gecombineerd met schonere emissies en een lager brandstofverbruik.

 

KRACHTIGE ACCELERATIE

In een hybride Lexus geniet u van maximaal rijplezier. Zodra u het gaspedaal volledig intrapt, ondersteunt het vermogen van de elektromotor(en) direct de 2,5 liter benzinemotor van de NX 305h. Samen leveren deze krachtbronnen een imposant koppel waarmee u op elk moment verzekerd bent van een soepele en krachtige acceleratie.

 

REGENERATIEF REMMEN, GEEN STEKKER

Wanneer u afremt of volledig tot stilstand komt, wordt de benzinemotor uitgeschakeld, zodat uw auto geen schadelijke emissies produceert. Haalt u tijdens het rijden uw voet van het gaspedaal of remt u af, dan zorgt het regeneratieve remsysteem ervoor dat de kinetische energie niet verloren gaat. De NX 300h zet deze om in elektrische energie, en slaat dit voor later gebruik op in de hybride accu. Dit is een van de redenen dat u uw hybride Lexus nooit via een laadpaal of stopcontact hoeft op te laden.

Onze Lexus Plug-In Hybrid aandrijflijn combineert de voordelen van de Lexus Hybrid en EV (Electric Vehicle) technolog van de vierde generatie. De ‘plus’ in de naam NX 450h+ is een verwijzing naar de extra krachtige lithium-ion batterij van de auto, en naar zijn uitzonderlijke actieradius in EV-modus. In tegenstelling tot een conventionele plug-in hybride is de Lexus RX 450h+ in staat om de batterij tijdens het rijden bij te laden, wanneer deze leeg is. 

 

ACTIERADIUS IN EV MODUS

In de EV rijmodus maakt u maximaal gebruik van de capaciteit van de batterij en kunt u tot 74 kilometer** elektrisch rijden (gecombineerde cyclus, tot 96 kilometer in de stad). Dankzij de geavanceerde lithium-ion batterij met een vermogen van 18,1 kWh rijdt u vrijwel geruisloos en volledig emissievrij, met een topsnelheid van 135 km/u.

 

DIRECTE ACCELERATIES

Afhankelijk van hoe hard u het gaspedaal intrapt, treedt in de EV/Hybride rijmodus de krachtige benzinemotor in werking. Zo bent u verzekerd van snelle acceleraties wanneer de situatie daar om vraagt, met een acceleratie van 0 tot 100 km/u in slechts 6,3 seconden.

 

ONDERWEG OPLADEN

Wanneer u dringend de batterij van uw auto moet opladen, omdat u bijvoorbeeld een emissievrije zone inrijdt, dan kunt u de Battery Charging modus gebruiken om snel de batterij bij te laden.

 

ERVARING VAN 2,5 MILJOEN HYBRIDS

Wanneer het laadniveau van de batterij in deze vierde generatie van onze zelfopladende hybride technologie in de EV of Auto EV/Hybride rijmodus beneden een bepaald niveau komt, dan schakelt het systeem over op de uiterst efficiënte Hybride modus. Zo beschikt u direct weer over het volledige motorvermogen.

 

THUIS OF ONDERWEG AAN DE STEKKER

Om maximaal gebruik te kunnen maken van de volledig elektrische EV rijmodus, kunt u de batterij opladen bij uw eigen Lexus laadstation thuis, of bij een publieke laadpaal. Via de Lexus Link app ziet u voor heel Europa waar de dichtstbijzijnde laadpaal zich bevindt, met tevens de beschikbaarheid en zelfs de kosten van de laadsessie.

 

* WLTP waarden. Kijk voor meer informatie over de nieuwe WLTP testmethode op www.lexus.nl/wltp

 

** WLTP actieradius

De WLTP test is een officële test, uitgevoerd in een laboratorium (23°C, climate control uit, op een testbank). Klanten kunnen op basis van deze test verschillende BEV modellen vergelijken op basis van dezelfde criteria. Bij alle BEV's zal er een verschil bestaan tussen de opgegeven WLTP waarde en de daadwerkelijke actieradius. Waar de door de WLTP geconstateerde waarden standaard zijn, zijn actieradius en efficiency in de praktijk afhankelijk van diverse individuele factoren. Door deze factoren zo goed mogelijk te begrijpen, leren klanten hun auto beter kennen.

De NX Overtrail dankt zijn opvallende uitstraling voor een belangrijk deel aan de speciaal ontwikkelde wielophanging die de auto 15 mm meer bodemvrijheid geeft. Hij is leverbaar in zeven sprankelende lakkleuren, waaronder het exclusieve Moon Desert. Daarnaast onderscheidt de NX Overtrail zich met matzwarte 18" lichtmetalen velgen, voorzien van all-terrain banden. Een robuuste, in zwart uitgevoerde grille met een roestvrijstalen sierlijst, zwarte buitenspiegels en dakrails maken zijn stoere looks compleet. Het interieur is afgewerkt met Tahara bekleding in de kleur Khaki, gecombineerd met Bookmatch Woodgrain decoratiepanelen.

We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat u zoveel mogelijk plezier beleeft aan uw hybride Lexus. Alleen in Europa verkocht Lexus in totaal al meer dan 500.000 hybride auto's. Deze werden zonder uitzondering gebouwd in onze hypermoderne fabrieken in Japan, volgens de strengste kwaliteitseisen waarvoor Lexus wereldwijd erkenning krijgt in de vorm van awards voor betrouwbaarheid en klanttevredenheid. U profiteert niet alleen van zeer soepele rijeigenschappen en luxueus rijcomfort  maar ook van een significant lagere kilometerkostprijs. Behalve lagere brandstofkosten liggen ook de kosten voor onderhoud lager, vooral omdat banden, remmen en andere onderdelen minder onderhevig zijn aan slijtage door de aanwezigheid van het regeneratieve remsysteem en geavanceerde hulp- en controlesystemen.

De Lexus NX is een mid-size premium SUV crossover. De NX heeft een wielbasis van 2.690 mm en is 4.660 mm lang. Ook het interieur is opvallend ruim. De high-performance lithium-ion batterij werd specifiek voor de NX ontwikkeld, en bevindt zich onder de achterbank. Zo levert de batterij een bijdrage aan zowel de ruimte in het interieur, als aan de voortreffelijke rijeigenschappen.

Ja. De NX is uitgerust met het nieuwste Lexus Link Connect system. Dit bedient u via een 14” touchscreen waarin ook de 'Hey Lexus' boordassistent is geïntegreerd.

Ja. U kunt uw smartphone draadloos of met een draadverbinding koppelen om gebruik te maken van Apple CarPlay.

Ja. U kunt uw smartphone met een draadverbinding koppelen om gebruik te maken van Android Auto.

De NX is leverbaar als NX 450+ Plug-in Hybrid, of als NX350h Hybrid. Daarnaast kunt u kiezen uit de uitvoeringen COMFORT, BUSINESS, EXECUTIVE, NX LUXURY, OVERTRAIL en F SPORT.

Lexus introduceerde in 2005 de RX Hybrid en was daarmee grondlegger van elektrificatie in het premium segment. Drie decennia en 2,8 miljoen verkochte hybrides later verrijken we nog altijd de levens van onze klanten met een uitgebreide range van geëlektrificeerde modellen.

The NX wordt gemaakt in Japan in onze Kyushu-fabriek zonder afbreuk te doen aan luxe.

Prijzen beginnen vanaf € 61.995,-

  • Brochure
     
    NX

    Prijzen en specificaties

    NX

*WLTP waarden. Lees hier meer informatie over de nieuwe WLTP testmethode.