LEXUS NX
GEMAAKT OM TE GENIETEN
Alles aan de nieuwe Lexus NX ademt opwindend rijplezier. Hij onderscheidt zich met een krachtig design, een fraai gedetailleerde Lexus-grille en een breed voorkomen dat wordt geaccentueerd door zijn elegante achterlicht en imposante 20” velgen. Deze premium compacte SUV is nu ook leverbaar in een avontuurlijke Overtrail uitvoering. In het interieur van de NX geniet u van het ambachtelijke vakmanschap van onze Takumi, met moderne details als een groot 14” HD touchscreen en een nieuw digitaal instrumentarium. Maak een proefrit met de NX 350h Hybrid of de NX 450h+ Plug-in Hybrid. En ontdek een nieuwe norm in elektrificatie.
Forced client side injection based on cached strategy
POST https://aph-webcarconfig.lexus-europe.com/v1/grade-selector/nl/nl?modelId=0323fb5f-9bfa-4c22-92ac-fb637f84c451&path=customize%252F0323fb5f-9bfa-4c22-92ac-fb637f84c451%252F08917800-9a6f-45de-a00c-b777af4121a1
Bekijk meer
VEELGESTELDE VRAGEN
- Alles
- Aandrijfliijen
- Over de NX
- Technologie
- Uitvoeringen
VOLLEDIG ELEKTRISCH BIJ LAGERE SNELHEDEN
Na het wegrijden accelereert de Lexus NX 350h met de elektromotor op de vooras (en een tweede elektromotor achter op uitvoeringen met All-Wheel Drive), waarbij de aandrijflijn gebruikmaakt van energie uit de batterij. De auto rijdt tot dit punt vrijwel geruisloos, zonder brandstofverbruik of schadelijke emissies uit de uitlaat.
VRIJWEL GERUISLOOS OP KRUISSNELHEID
Een hybride van Lexus rijdt soepel en ontspannen. Bij hogere snelheden treedt de soepele 2,5 liter benzinemotor geruisloos in werking, waarbij de elektromotor(en) extra vermogen levert als dat nodig is. Heeft u eenmaal uw kruissnelheid bereikt, dan kan het overtollige motorvermogen worden aangesproken om de hybride batterij op te laden. Door de vrijwel perfecte verdeling van de beschikbare energiebronnen blinkt de NX 350h uit in puur rijplezier - gecombineerd met schonere emissies en een lager brandstofverbruik.
KRACHTIGE ACCELERATIE
In een hybride Lexus geniet u van maximaal rijplezier. Zodra u het gaspedaal volledig intrapt, ondersteunt het vermogen van de elektromotor(en) direct de 2,5 liter benzinemotor van de NX 305h. Samen leveren deze krachtbronnen een imposant koppel waarmee u op elk moment verzekerd bent van een soepele en krachtige acceleratie.
REGENERATIEF REMMEN, GEEN STEKKER
Wanneer u afremt of volledig tot stilstand komt, wordt de benzinemotor uitgeschakeld, zodat uw auto geen schadelijke emissies produceert. Haalt u tijdens het rijden uw voet van het gaspedaal of remt u af, dan zorgt het regeneratieve remsysteem ervoor dat de kinetische energie niet verloren gaat. De NX 300h zet deze om in elektrische energie, en slaat dit voor later gebruik op in de hybride accu. Dit is een van de redenen dat u uw hybride Lexus nooit via een laadpaal of stopcontact hoeft op te laden.
Onze Lexus Plug-In Hybrid aandrijflijn combineert de voordelen van de Lexus Hybrid en EV (Electric Vehicle) technolog van de vierde generatie. De ‘plus’ in de naam NX 450h+ is een verwijzing naar de extra krachtige lithium-ion batterij van de auto, en naar zijn uitzonderlijke actieradius in EV-modus. In tegenstelling tot een conventionele plug-in hybride is de Lexus RX 450h+ in staat om de batterij tijdens het rijden bij te laden, wanneer deze leeg is.
ACTIERADIUS IN EV MODUS
In de EV rijmodus maakt u maximaal gebruik van de capaciteit van de batterij en kunt u tot 74 kilometer** elektrisch rijden (gecombineerde cyclus, tot 96 kilometer in de stad). Dankzij de geavanceerde lithium-ion batterij met een vermogen van 18,1 kWh rijdt u vrijwel geruisloos en volledig emissievrij, met een topsnelheid van 135 km/u.
DIRECTE ACCELERATIES
Afhankelijk van hoe hard u het gaspedaal intrapt, treedt in de EV/Hybride rijmodus de krachtige benzinemotor in werking. Zo bent u verzekerd van snelle acceleraties wanneer de situatie daar om vraagt, met een acceleratie van 0 tot 100 km/u in slechts 6,3 seconden.
ONDERWEG OPLADEN
Wanneer u dringend de batterij van uw auto moet opladen, omdat u bijvoorbeeld een emissievrije zone inrijdt, dan kunt u de Battery Charging modus gebruiken om snel de batterij bij te laden.
ERVARING VAN 2,5 MILJOEN HYBRIDS
Wanneer het laadniveau van de batterij in deze vierde generatie van onze zelfopladende hybride technologie in de EV of Auto EV/Hybride rijmodus beneden een bepaald niveau komt, dan schakelt het systeem over op de uiterst efficiënte Hybride modus. Zo beschikt u direct weer over het volledige motorvermogen.
THUIS OF ONDERWEG AAN DE STEKKER
Om maximaal gebruik te kunnen maken van de volledig elektrische EV rijmodus, kunt u de batterij opladen bij uw eigen Lexus laadstation thuis, of bij een publieke laadpaal. Via de Lexus Link app ziet u voor heel Europa waar de dichtstbijzijnde laadpaal zich bevindt, met tevens de beschikbaarheid en zelfs de kosten van de laadsessie.
* WLTP waarden. Kijk voor meer informatie over de nieuwe WLTP testmethode op www.lexus.nl/wltp
** WLTP actieradius
De WLTP test is een officële test, uitgevoerd in een laboratorium (23°C, climate control uit, op een testbank). Klanten kunnen op basis van deze test verschillende BEV modellen vergelijken op basis van dezelfde criteria. Bij alle BEV's zal er een verschil bestaan tussen de opgegeven WLTP waarde en de daadwerkelijke actieradius. Waar de door de WLTP geconstateerde waarden standaard zijn, zijn actieradius en efficiency in de praktijk afhankelijk van diverse individuele factoren. Door deze factoren zo goed mogelijk te begrijpen, leren klanten hun auto beter kennen.
De NX Overtrail dankt zijn opvallende uitstraling voor een belangrijk deel aan de speciaal ontwikkelde wielophanging die de auto 15 mm meer bodemvrijheid geeft. Hij is leverbaar in zeven sprankelende lakkleuren, waaronder het exclusieve Moon Desert. Daarnaast onderscheidt de NX Overtrail zich met matzwarte 18" lichtmetalen velgen, voorzien van all-terrain banden. Een robuuste, in zwart uitgevoerde grille met een roestvrijstalen sierlijst, zwarte buitenspiegels en dakrails maken zijn stoere looks compleet. Het interieur is afgewerkt met Tahara bekleding in de kleur Khaki, gecombineerd met Bookmatch Woodgrain decoratiepanelen.
The NX wordt gemaakt in Japan in onze Kyushu-fabriek zonder afbreuk te doen aan luxe.
Prijzen beginnen vanaf € 61.995,-